Canovar

Ekipa fantasy, larp i RPG


#1 2011-02-06 00:45:21

 kania4441

Użytkownik

6056567
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2011-02-05
Posty: 16
Punktów :   

Kaniowa mechanika

Kiedyś jak zaczynałem zrobiłem swoją mechanikę tzn trochę tam z innych wiozłem i skleciłem coś takiego


Zasady Ogólne

PAX – do użycia TYLKO przez Mistrzów Gry (MG).
PAX – Oznacza NATYCHMIASTOWE przerwanie wykonywanej czynności (w ramach bezpieczeństwa), cokolwiek to by nie było i przyklęknięcie na jedno kolano. Nie wolno w tym czasie się komunikować, wyciągać komponentów, rozglądać ani przemieszczać, chyba że oznaczałoby to zagrożenie czyjegoś zdrowia lub życia.
Świadome ignorowanie PAXu grozi wykluczeniem z gry na czas określony lub całkowicie.
Stan kończony słowami – „UWAGA.... KONIEC PAXU”

„MNIE TU NIE MA” – symbol SKRZYŻOWANE RĘCE NA PIERSI - tylko dla osób poza grą lub też w inny sposób 'niedostępnych' (schodzi z gry/czeka na MG/przeniesiony do innego wymiaru). Nie wolno stosować tej zasady w przypadkach nieuzasadnionych.
NIEWOLA – postać ogłuszoną/nieprzytomną lub dobrowolnie oddającą się można związać/zniewolić. Postać taka musi np. Mieć związane ręce i nie może uciekać. (nie będziemy pokazywać sobie jak bardzo potrafimy kogoś związać)
PRZESZUKIWANIE – osobę związaną/nieprzytomną/ogłuszoną można przeszukać. Samo przeszukanie dokonujemy wirtualnie – osoba przeszukiwana ma obowiązek oddać wszystkie rekwizyty związane z grą(nie dotyczy broni). Nie naruszamy nietykalności osobistej graczy.
MISTRZOWIE GRY (AKA DUCHY OPIEKUŃCZE) – Nadzór nad całym przebiegiem gry mają tzw. Mistrzowie Gry (zwani dalej MG). Można się do nich zgłaszać z pytaniami i wątpliwościami w zakresie zasad lub też problemami technicznymi. W niektórych przypadkach mogą oni brać tymczasowy udział w grze, jednak zawsze będą stosownie oznaczeni. Ich decyzje są wiążące i należy ich bezwzględnie przestrzegać. Wszelkie kłótnie są bezcelowe i tylko pogarszają sytuację. MG są na terenie gry dla Was, a nie przeciwko Wam.
OSTRZEŻENIE – w przypadku łamania zasad gry, nadmiernej agresji lub innych niestosownych zachowań, gracze mogą otrzymać od MG ostrzeżenie, z zapisaniem 'przewinienia' oraz 5 minutowym okresem przerwy w grze na „ochłonięcie” / wyjaśnienie.
USUNIĘCIE Z GRY – w sytuacji nagminnego łamania zasad, agresji lub świadomego stworzenia zagrożenia dla innych – gracz może zostać usunięty z gry.

STANY GRACZY

OŚLEPIONY-Gracz dostaje opaskę na oczy, na czas określony – zależny od źródła. Sugerujemy nie biegać z opaską na oczach.
OTUMANIONY-Brak szczegółowego kontaktu ze światem, mieszanie się języka, niska komunikatywność.
OGŁUSZONY-1 minut bez możliwości dobudzenia, chyba że magicznie lub pierwsza pomoc ( 1 minuta). Otrzymanie obrażeń budzi automatycznie.
CHORY/ZATRUTY-godnie z działaniem choroby/trucizny podawanym przy zaistnieniu efektu

OZNACZENIA PASKAMI ŻYCIA
życie będzie każdy sam pamiętał ile ma dlaczego i po co zdaje się na wasz honor

Walka


Walka bezpośrednia na Larpie jest realizowana za pomocą tzw. „bezpiecznej broni”. Jej wykonanie opisane będzie w innym miejscu. Forma broni jest dowolna (miecze, młoty, korbacze, kosy) o ile akceptowalna fabularnie. Każda z broni przed wejściem do gry będzie musiała uzyskać akceptację organizatorów. Będzie ona testowana zarówno na właścicielu jak i osobach postronnych (organizatorach). Jakikolwiek przypadek ominięcia tej sytuacji będzie oznaczał wykluczenie z gry lub w wypadku ewidentnej głupoty/działania na szkodę graczy – z konwentu.
Obrażania zadajemy za pomocą ciosów (cięć i pchnięć) bronią białą.
Każde trafienie powoduje zadanie 1 PŻ chyba, że opisano to inaczej.
Pole trafienia obejmuje całe ciało z wyjątkiem: GŁOWY, szyi, dłoni, stóp, krocza. Przy próbie umyślnego zasłonięcia się np. dłonią trafienie zostaje uznane.
Za trafienie uznajemy cios, który zatrzyma się lub odbije od CIAŁA przeciwnika (nie akceptujemy delikatnych muśnięć lub otarcia o strój). W specyficznych przypadkach możemy uznać zniszczenie trafionego ekwipunku.
Ciosy muszą być wykonane ze stosownego zamachu – ręka to nie karabin maszynowy.
Pchnięcia można realizować tylko za pomocą broni krótkiej i drzewcowej - należy jednak zachować szczególną ostrożność przy ich stosowaniu. Każda z broni tego typu musi być odpowiednio zabezpieczona na końcu (sugerowany brak szkieletu wewnętrznego przy ostrzu). Przypominamy również o zabezpieczeniu drzewca. MG odpowiedzialny za atestowanie broni zwróci szczególną uwagę na zabezpieczenie broni, którymi można wykonywać pchnięcia.
Ciosy w głowę i krocze są kategorycznie zabronione. Jeżeli był spowodowany nieumyślnie MG udziela ostrzeżenia - jeżeli się powtórzy – odbiera broń i wpisuję to na Kartę Postaci. W przypadku umyślnego celowania w strefy zabronione lub ewidentnej agresji gracz może zostać wykluczony z gry.
NIE WOLNO do walki używać czegokolwiek poza bezpieczną bronią. W szczególności zabrania się chwytów, rzutów, walki wręcz, wejść ciałem, obalania, przyduszania etc. Czegokolwiek mogącego potencjalnie zrobić krzywdę. Brak poszanowania tej zasady grozi wykluczeniem z gry.
W wypadku zakończenia przez nas walki ( utrata przytomności/śmierć etc. ) leży się na ziemi udając nieżywego.

BROŃ

Broń dzielimy ze względu na długość (efektywny zasięg – dystans między dwoma najbardziej odległymi punktami):
Krótka – długość <= 45 cm (atak -1P)
Długa – 45 < długość <= 80 cm (atak -2PŻ)
Dwuręczna > 80 cm - dwuręczną bronią można walczyć jednorącz, ale nie można nic trzymać w drugiej ręce (atak -3PŻ)
Drzewcowa minimum 1M (atak 1-PŻ)
Teoretycznie nie ograniczamy rozmiarów, ale broń musi być BEZPIECZNA i stosowalna w walce (musi być faktycznie bronią zdolną w teorii zadać obrażenia). Bierzemy pod uwagę ciężar, elastyczność (wędkowanie), bolesność oraz zdrowy rozsadek. Każdy egzemplarz będzie bardzo dokładnie testowany przed dopuszczeniem do gry.


DOPUSZCZENIE BRONI/TARCZY DO GRY – każda sztuka broni/tarczy czy nawet czasami zbroi będzie musiała przejść przez czujne i delikatne ręce organizatorów (kwestie bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku). W larpach wykorzystywać będzie można tylko broń zaakceptowaną przez organizatorów. Każda sztuka otrzyma swój znacznik/naklejkę. W przypadku gry bronią bez akceptacji natychmiastowym jest opuszczenie przez danego gracza danego Larpa – w przypadku rażącego zagrożenia dla innych osób – grozi to wydaleniem z konwentu. Bezpieczna broń jest lekka, w miarę miękka, ale na tyle sztywna, by nie latać na wszystkie strony.
Tarcze powinny mieć oklejone wszelkie ostre krawędzie i wypustki. Istotną kwestią jest tutaj nie tylko bezpieczeństwo graczy, ale uszkodzenia broni innych graczy.

WĘDKOWANIE – jeżeli broń ze względu na swą długość staje się tak elastyczna, iż np. po zastawieniu ciosu dalej się wygina i trafia cel może nie zostać dopuszczona do gry lub też ciosy zadane w ten sposób nie będą się liczyć. (nie dotyczy to broni która normalnie działa w ten sposób jak np. korbacz)
POJEDYNKI - jeżeli obydwie strony wyrażają taką zgodę – mogą ustalić dodatkowe zasady walki. ( walka bez utraty PŻ, do pierwszej krwi, 4 trafień etc. ). Jeżeli tylko pojedynek zostanie przerwany przez osoby trzecie – automatycznie te zasady przestają działać.


„Wszak nie godzi się szlachetnej krwi przelewać dla byle kłótni! Niechaj rozstrzygną umiejętności i godne przyjęcie porażki, a nie ucieczka w śmierć adwersarza...”


USZKODZENIE BRONI - w przypadku zniszczenia/uszkodzenia bezpiecznej broni – automatycznie traci ona akceptacją do używania w grze i należy ją odłożyć. Do gry może wrócić po ewentualnej naprawie i akceptacji MG odpowiedzialnego za akceptację broni. Próba walki uszkodzoną bronią może zostać ukarana usunięciem z gry.
BROŃ – REKWIZYT – nie wolno nosić ze sobą niczego mogącego stanowić prawdziwą broń (prawdziwe sztylety,widelce i inne ostre narzędzia). Przedmioty takie nie mają fizycznego znaczenia w grze i nie są potrzebne. Klimat klimatem, ale bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Wyjątek mogą stanowić narzędzia wykorzystywane w jakiejś konkretnej lokalizacji pod warunkiem, że nie będą one stamtąd wynoszone. Należy jednak taki rekwizyt zgłosić MG i zapytać o zgodę.
UTRATA PŻ - w momencie, gdy w wyniku jakiejś akcji stracimy PŻ powinniśmy zerwać odpowiadający mu przypięty pasek życia. Nie dotyczy to bezpośrednio każdej chwili walki, można to zrobić w przerwie lub też po zakończonym starciu. Ufamy tutaj w waszą uczciwość – egzekwować będziemy jej brak.




STANY ZDROWIA:

SPRAWNY:    przynajmniej 2 PŻ
RANNY:    1 PŻ – bez efektów mechanicznych, ale mile widziane odgrywanie
LEDWO ŻYWY:    0 PŻ – może się czołgać, zasłaniać przed ciosami, wrzeszczeć z bólu. Stan ten trwa do momentu, kiedy ktoś udzieli mu Pierwszej Pomocy – wtedy po uleczeniu wraca do stanu RANNY. Jeżeli nie udzieli nikt nam pomocy przez 5 minut wchodzimy w stan „MNIE TU NIE MA”  po czym udajemy się do miejsca startu
UMIERAJĄCY:    -1PŻ – Nieprzytomny - w ciągu 2 minut należy mu udzielić Pierwszej Pomocy lub stanie się MARTWY. Idze do startu.

TARCZE :


Tarcze należy traktować jako element tylko i wyłącznie do osłaniania się przed ciosami. Kategorycznie zabronione jest wykonywanie ciosów tarczą lub szarż i wejść ciałem, dopuszcza się lekkie odepchniecie przy użyciu 1 reki. Działa to w obydwie strony – nie wolno używać tarczy przeciwnika do wykręcenia mu ręki Można korzystać tylko z jednej tarczy naraz.

ŁUCZNICTWO

Do korzystania z Łucznictwa trzeba posiadać łuk o maksymalnym naciągu 10kg
Jako pocisków używane są bezpieczne strzały (tzw. pacynki), muszą być uznane przez MG
Strzał zadaje 1 PŻ
Pociski można odbijać bronią, tarczą bez utraty PŻ
Obszar trafienia jest taki sam jak przy walce bronią
Jako trafienie uznajemy tylko pierwszy trafiony cel (nie liczy się rykoszet od drzewa, tarczy, innego gracza)


BROŃ MIOTANA
Do korzystania należy posiadać odpowiednio stworzone i zaakceptowane przez organizatorów pociski symulujące broń (sztylety, noże, toporki)
takiej broni nie możemy wykorzystywać w normalnej walce wręcz
sugerowane jest unikanie twardego szkieletu wewnątrz
atak polega po prostu na rzucie daną bronią w cel
pociski można odbijać mieczem, tarczą bez utraty PŻ
obszar trafienia jest taki sam jak przy walce bronią
jako trafienie uznajemy tylko pierwszy trafiony cel (nie liczy się rykoszet od drzewa, tarczy, innego gracza)

Poza walką bronią istnieją też inne sposoby utraty zdrowia (trucizny, choroby i inne) opisane szczegółowo dla każdego z przypadków.




Budowa Postaci

Bazowa ilość PŻ = 12 (niektóre postacie będą miały inną liczbę PŻ (fabuła))
Klasy postaci(będą oznaczane wstążkami)

Kapłan(biała opaska)
Może używać broni1 ręcznej i drzewcową
-2PŻ
Umiejętności
Modlitwa (modli się lecząc 2PŻ na 1 minuty)
Leczenie ran(3PŻ od razu , może leczyć tak co 5 minut  )
Ogłuszenie (modli sie przez 10 s , krzyk modlitwy np Boże sprowadź kare na tego człowieka musi znajdować się 5m działa na 1 wybrany cel )
Wskrzeszenie ( 2 minuty czarowania  tzn modli się , uzdrawia do 2 PŻ osobe która ma od 0PŻ - -1PŻ )


Złodziej(czarna opaska)
-2PŻ
Może używać broni krótkiej
Umiejętności
cios w plecy (pierwsze uderzenie za 2PŻ)
cios z zaskoczenia (uderzenie za 3PŻ)
„MNIE TU NIE MA” (umiejętność chowania się przy jakimś obiekcie np krzaki , drzewa chowamy się gdy nikt nas nie widzi)
rzucanie bronią +2 do ataku 



Wojownik (czerwona opaska)
może używać każdej broni oprócz łuków
nie może biegać sprintem 
Umiejętności
+3PŻ
Okrzyk(przeciwnicy boją się po czym uciekają na 10m tyczy się to osób walczących w zwarciu z wojownikiem, może używać co 10 minut)
może używać tarczy
dobieg (na krótki dystans sprituje do danej osoby co 2 minuty może tak zrobić )

Łowca (łucznik) (zielona opaska)
może używać broni rzucanej oraz łuków
Może nosić 2 bronie krótkie lub 1 broń długą
Umiejętności
Celny strzał (powoduje spowolnienie , czyli osoba np biegnąca Idze albo powoli sie porusza przez 20 s)
Przeszywający strzał (nie możliwy do zablokowania 2 minuty)
Krytyczny strzał (co 1 minute zadaje 2PŻ)
Mocne uderzenie (zadaje bronią +1PŻ co 3 minuty)

Offline

 

#2 2011-02-06 01:14:55

Szczepan

Administrator

11022829
Zarejestrowany: 2011-01-30
Posty: 30
Punktów :   

Re: Kaniowa mechanika

Kilka BG mozna na tym zagrac, ale ja sie ustawiam generalnie pod mechanike fantazjady ;]

Offline

 

#3 2011-02-06 01:39:18

 kania4441

Użytkownik

6056567
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2011-02-05
Posty: 16
Punktów :   

Re: Kaniowa mechanika

no wiem wiem ja też ale jak sam robiłem to musiałem coś wymyślić

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wgsp.pun.pl www.rymy.pun.pl www.gwiezdnaflota.pun.pl www.iots.pun.pl www.internat.pun.pl